Wyjazd na Południe

119

Views

Wyjazd na Południe

Północne Włochy to w zeszłym roku było nasze urlopowe marzenie. Nie spodziewaliśmy się w naszym kraju specjalnie dobrych warunków pogodowych, więc chcieliśmy wybrać się gdzieś gdzie będzie cieplej. W związku z tym, że nasz budżet był ograniczony postanowiliśmy pojechać autostopem. Spakowaliśmy sprzęt wspinaczkowy, aparaty cyfrowe, kamery, śpiwory i ruszyliśmy w drogę.

Podróż przez pierwsze trzy dni przebiegała znakomicie. Cywilizowane kraje, z dużą ilością dróg szybkiego ruchu, gdzie ludzie są sobie przychylni to świetne miejsce do podróżowania autostopem. Większość trasy przebyliśmy jadąc jednym samochodem dłuższe odcinki drogi. Jednocześnie mieliśmy szansę odwiedzić kilka miejsc, o których marzyliśmy już od bardzo dawna. Poznaliśmy też kilku absolutnie unikalnych oryginałów, którzy podróżowali tak jak my.

Sam kemping docelowy był całkiem nieźle przygotowany, z dość dobrą infrastrukturą, niemniej jednak wydostanie się z tego kempingu bez własnego środka transportu na jakąkolwiek, nawet najmniejszą wycieczkę graniczyło z cudem. Miejscowa ludność była stosunkowo uboga i jednoznacznie nastawiona na drenowanie kieszeni turystów – wielokrotnie udzielając im kłamliwych informacji i doprowadzając ich do kłopotliwych sytuacji, które narażały ich na koszty.

Ograniczony czas urlopu niestety nie pozwolił nam na odwiedzenie wszystkich okolicznych zakamarków. Troszkę chodziliśmy na dziką plaże, troszkę łaziliśmy się po klifach, trochę próbowaliśmy potraw miejscowej kuchni. Niestety w trakcie jednej z wycieczek na skałki ktoś był uprzejmy ukraść nam cały plecak. Pal licho ręczniki, ale niestety przy okazji zginął też aparat Sony a350 oraz walkmann Fuji. Trochę nam to skwasiło nastój i niestety spowodowało wydatki. Ostatni tydzień niestety cały czas lało, więc do domu powróciliśmy w nastrojach minorowych z poczuciem zmarnowanego czasu.

Inne wpisy o podróżach, rekreacji oraz turystyce: